عالم به طفیلی حضرت فاطمه

فاطمهی زهرا علیهاالسلام از دیدگاه الهی آن چنان مقرب بوده و هست که بدون وجود او جهان خلقت به وجود نمیآمد. بنابراین هرچه بوده و هست و خواهد بود به یمن و برکت آن بانوی عزیز هر دو جهان است. چنانچه پیامبر خدا، از پروردگار عالم نقل میکنند:
عن النبی عن اللَّه تعالی: یا احمد! لولاک لما خلقت الافلاک، و لولا لما خلقتک، و لولا فاطمه لما خلقتکما. [۱۸۴] .
ای پیامبر الهی! اگر تو نبودی جهان را نمیآفریدم و اگر علی علیهالسلام نبود تو را خلق نمیکردم، و چنانچه فاطمه علیهاالسلام نبود، تو و علی را نیز به دنیا نمیآوردم.
شاید این حدیث در مرحلهی نخست و بدون تفکر قابل هضم نباشد، ولی با یک مقدماتی که به طور خلاصه باید گفت: پیامبر الهی و اهلبیت معصومش همگی یکی بوده و شاخ و برگ یک درخت میباشند. و از نظر هدف نیز مکمل
[ صفحه ۱۰۴]و متمم یکدیگرند، بنابراین، بدون تصور فاطمه علیهاالسلام که کمال اسلام به وجود او و فرزندان معصوم او بستگی داشته و دارد، آیین اسلام و رسالت پیامبر و ولایت امیرالمومنین کم شعاع و کم فروغ خواهد بود.
آری ولایت علی علیهالسلام مکمل رسالت و وجود زهرا پناه ولایت و فرزندانش نتیجه بخش اهداف رسالت و ولایت میباشند.
در این زمینه پیامبر خدا صلی اللَّه علیه و آله میفرمایند: «انی و ایاک و هذین و هذا الراقد فی مکان واحد یوم القیمه.» [۱۸۵] .
رسولخدا در خانهی امیرالمومنین در حالی که علی علیهالسلام مشغول استراحت بود، خطاب به دخترش فاطمه علیهاالسلام فرمودند: من و تو و این دو فرزند (حسن و حسین) و این استراحتکننده (علی) همگی در پیشگاه خدا در یک منزله و مکان خواهیم بود.
برگزیده کتاب تحلیل سیره فاطمه زهرا (س) نوشته آقای علی اکبر بابا زاده

روبات عترت

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *